Megosztom másokkal is:

A közszolgálati televízió M1 Híradója sajtópert bukott hétfőn Márki-Zay Péterrel, az ellenzéki pártok közös miniszterelnök-jelöltjével szemben.

A Híradó a Fővárosi Törvényszéken nem tudta igazolni, hogy Márki-Zay szájából valóban elhangzott az a kormánypropagandában azóta sokszor hivatkozott mondat, hogy „Igenis el kell fogadni, hogy sürgősségi vagy éppen szülészeti ellátás ne legyen a vidéki városokban, vagy akár falvakban élők közelében”.

A tárgyaláson kiderült, hogy a Híradóban hivatkozott kiszombori lakossági fórumon ezzel szöges ellentétben álló kijelentések hangzottak el.

Az elsőfokú ítélet szerint a köztévének helyre kell igazítania: valótlanul híresztelte Márki-Zayról, hogy tömegesen záratna be szülészeti és sürgősségi osztályokat.

A Híradó januárban az Origó „Márki-Zay Péter leépítené az egészségügyi ellátórendszert” címmel megjelent cikke alapján írt az ellenzéki politikusról. Az Origó elleni helyreigazítási pert elhalasztotta a bíróság.

Litresits András, Márki-Zay jogi képviselőjének tájékoztatása szerint hétfőn a 888.hu és kiadója, a Médiaworks  ellen is pert nyertek.

A lap képviselője a szabályszerű idézés ellenére nem jelent meg a tárgyaláson, a bíróság így távollétében kötelezte a Híradóhoz hasonló szövegű helyreigazításra.


Megosztom másokkal is:

Mondja el véleményét a hírről, odalent a komment szekcióban

-- hirdetés --
 

Mondja el véleményét a hírről, odalent a komment szekcióban

-- hirdetés --