Az oldalunk létezése az Ön támogatásától függ!
Ha fontos számodra, hogy létezzenek olyan híroldalak, amelyek nem a hatalom érdekeit szolgálják, csatlakozz támogatóinkhoz a Patreonon és segíts minket havi adománnyal! Kérjük támogasd az oldal működését, hogy továbbra is kimondhassuk az igazságot!
Támogatom az oldalt Patreonon!
Molnár Áron színész, aktivista a Szabad Európának nyilatkozott többek közt az SZFE ügyéről.
A kérdésre, mit mondana Vidnyánszky Attilának, ha lenne vele két perce beszélgetni, Molnár Áron azt felelte: “Attila, óriási felelősséged volt abban, ami a színházban történt, abból te pártpolitikai ügyet csináltál. Ugyanis, amikor Eszenyi Enikőnek a története elindult, te azt mondtad, hogy azért álltunk bele az Enikőbe, mert nem jött el decemberben a tüntetésre a Madách térre. Abban a pillanatban szúrtad el, amikor ezt a történetet pártpolitikai platformra cipelted. Nem tudtunk beszélni róla érdemben. Ugyanezt csinálod most a Színművészeti Egyetemmel. Szépen kérlek, kérj bocsánatot a diákoktól, lépj hátra, és gondolkozz el azon, van-e értelme tönkretenni a jövő generációját.”
2006-tól 2010-ig járt a Színház- és Filmművészeti Egyetemre. Schilling Árpád rendező egy néhány hónappal ezelőtti interjúban azt mondta: “Az SZFE-vel voltak problémák már korábban is. A hagyomány csaknem 150 éven át arról szólt, hogy egyes művészek osztályvezető mesterségtanárokként képezték a hallgatókat. Azonban a 21. században az egyetemen ennek a képzésrendszernek már nincs helye. Elindult valami, és ekkor jött Vidnyánszky Attila a képbe.”
Arról szólva, mennyire ért egyet Schilling Árpáddal, úgy reagált: “Árpáddal nagyon sok mindenben egyetértek és felnézek rá, hiszen rajta, a Krétakörön nőttünk fel. Az állításai nagyon érvényesek. Az a helyzet, hogy valóban egy olyan generáció volt az SZFE-n tanár, vagy osztályvezető, amely nem tanult, mondjuk pedagógiát. Nem volt mellettük egy mentálhigiénés szakember, nem volt mellettük egy pszichológus vagy egy drámainstruktor. Ami nagyon fontos, a változás elindult, amit te is mondtál. (…) A fiataloknak van vágya erre, van energiája arra, hogy a változás megtörténjen. Itt nem az van, hogy mi csak dumálunk és ez soha nem fog megváltozni, ez pont most történik.
Akár ha megnézzük, hogy ifj. Vidnyánszky Attila, Hegedűs D. Gézával indít osztályt, ez egy nagyon izgalmas, nagyon progresszív világszemlélet, amit ők ketten tudnának kínálni. Teljesen világos, hogy egy nagyon komoly renoválásra van szükség a Színház- és Filmművészeti Egyetem struktúrájában, oktatásában, komplexitásában, osztályindításában. Én minden színészosztályhoz biztosan raknék mentálhigiénés szakembert. (…) Ez egy iszonyatosan komplex dolog, amiben benne kell lennie a szakembernek, mert ha nem, akkor kilyuggatják a lelkedet.”
“Hol volt itt a párbeszéd? (…) Ha nyitott lett volna a párbeszédre azzal kapcsolatban, hogy kik a kuratórium tagjai, hogyan nézzen ki az átalakítás, akkor talán másképp alakult volna. (…) Ez nem úgy van, hogy én bemegyek a kecódba, körbenézek, fogok egy baseballütőt, szétverem az egész berendezést, majd megkérdezem tőled, hogy mit szólsz, jobban tetszik így neked? Ez a párhuzam, és ezt kell megérteni, hogy miután szétzúzok valamit, utána nem kezdek el azon gondolkozni, hogy miért nem áll velem szóba senki. Hát hogy a büdös francba lehet, hogy senki nem beszélget velem? Miután szétzúztál mindenkit!? Miután terroristákhoz hasonlítottad a Színház- és Filmművészeti Egyetem diákjait? Utána pedig az a narratíva, hogy libernyákozunk? Meg nemzeti és keresztény érzelmeket állítunk egymással párhuzamba? Haver… Tényleg ebben akarjuk, hogy felnőjön ez a generáció? Hogy így végezzék el az egyetemet?” – tette hozzá Molnár Áron.
Forrás: szinhaz.online
Fotó: NLC