Megosztom másokkal is:
  • 274

Persze ezek csak azok a számok, amelyekben a bíróság jogerős ítéletet hirdetett, de azt gondolom ez is árulkodó.

A kormánymédia tavaly 57 helyreigazítási pert vesztett

Ezzel szemben a független médiatermékek összesen hét helyreigazítási pert vesztettek a Fővárosi Törvényszéktől lekérdezett adatok szerint.

A Fővárosi Törvényszéktől kapott összesítés szerint 57 sajtó-helyreigazítási pert vesztettek tavaly a Fidesz-közeli médiatermékek – írja az Átlátszó, amely három korábbi évben is adott be ilyen közadatigénylést.

(A kormánymédia 2017-ben 53 helyreigazítási pert vesztett, 2018-ban 109-et, 2019-ben pedig 74-et.)

A rekorder az Origo 20 elmarasztaló ítélettel, a második helyen pedig a Pesti Srácok áll 15 elbukott perrel.

Az volt a kérdés, hogy hány kereset érkezett tavaly, és ebből hány pert vesztettek el ezek a szerkesztőségek.

Az Origo (35/20)
Pesti Srácok (31/15)
Magyar Nemzet (17/9)
888 (11/5)
Lokál (6/4)

Összehasonlításképpen, a lekérdezett független médiatermékek összesen hét helyreigazítási pert vesztettek, ilyen arányokkal:

RTL Klub (3/1),
Átlátszó (15/4),
Index (10/1),
HVG (24/1),
24.hu (28/1),
Magyar Hang (7/0),
444 (11/0)

Az Átlátszó azt írja, hogy ezek a számok nem feltétlenül pontosak, de a tendencia az elmúlt évek adatai alapján világos és töretlen: a lakájmédia vesztett pereinek száma sokszorosa a kormánytól független sajtóénak.

Forrás: atlatszo.hu


Megosztom másokkal is:
  • 274

Mondja el véleményét a hírről, odalent a komment szekcióban

-- hirdetés --
 

Mondja el véleményét a hírről, odalent a komment szekcióban

-- hirdetés --