Megosztom másokkal is:
  • 195

A kormány centralizáció, államosítási törekvései látványos kudarcba fulladtak többek közt az oktatás és az egészségügy terén.

Miközben ennek szellemében csorbítani akarják az önkormányzatok mozgásterét is, az MSZP a 2022-es választási stratégiájában az önkormányzatiságot a dobogó legmagasabb fokára helyezni.

A függetlenséghez azonban megfelelő források kellenek, például az üzemanyag jövedéki adójának egy része – erről tartottak sajtótájékoztatót hétfő délelőtt Kunhalmi Ágnes és Molnár Zsolt, az MSZP országgyűlési képviselői.

Kunhalmi Ágnes elmondta, a párt országjáró kampánya során kiderült, drámai állapotban vannak országszerte és a fővárosban is az utak.

„Többször adtam be költségvetési módosítást: a Fidesz rendre mindig leszavazta. Ha az önkormányzatoknak lenne elég forrása, nem várnák azt, hogy majd a kormány kegyként felújítja az ország útjait, hanem a megválasztott polgármesterek már rég felújíttatták volna.”

Hangsúlyozta, olyan komplex javaslatra van szükség, amely egyszerre zöld és képes ezt az infrastrukturális problémát megoldani, figyelembe véve az autóst, a közösségi közlekedés, sőt a fásítás szempontjait is.

Molnár Zsolt elmondta, több ezermilliárd forint üzemanyag jövedéki adó kerül egy “feneketlen költségvetési kalapba.”

Ebből kisvasút, ló-wellness és kihasználatlan stadionok létesülnek, ahelyett, hogy az önkormányzatok kapnák.

“Mi egy konkrét törvényjavaslattal és a következő napokban egy utcai, valamint egy internetes akcióval készülünk arra, hogy megváltoztassuk ezt a gyakorlatot. A javaslat az, hogy a jövedéki adó egyharmada maradjon a településeknél útépítésre, zöld programra, és a közösségi közlekedés fejlesztésére” – jelentette be.

A szocialista politikus hangsúlyozta, társadalmi egyetértés van abban, hogy irreálisan drága az üzemanyag és rosszak az utak.

„Országjárásunk során azt tapasztaljuk, az állampolgárok szerint adóforintjaikat rosszul használják fel. (…)

Ezért a mai napon törvényjavaslatot nyújtunk be a jövedéki adó átcsoportosításáról, hogy annak egyharmada a települési önkormányzatokhoz jusson vissza címkézett támogatásként. (…)

Budapesten ez azt jelenti, hogy a fővárosi és a kerületi önkormányzatok fele-fele arányban kapnák ezt a gépjárműadó alapján számított tételt, úthálózat arányosan.”

Molnár elmondta, megkeresik az összes önkormányzati szövetséget, és arra kérik őket, támogassák javaslatukat, álljanak mellé politikai hozzátartozástól függetlenül.

„Nincs Fideszes-kátyú, egyféle kátyú van” – hívta fel a figyelmet, a fejlesztések szükségességére, mint mindenki érdekére.

Molnár a most induló akcióval kapcsolatban kiemelte, szocialista önkormányzati képviselők, polgármesterek, országgyűlési képviselők és aktivisták fognak megjelenni benzinkutaknál, ahol szórólapot osztanak, valamint aláírást gyűjtenek az akció sikeréért.

„Az interneten, az mszp.hu honlapon is megjelenünk „Új utakon!” címszó alatt. Célunk az, hogy társadalom minél szélesebb rétege ismerje meg ezt a problémát, állampolgárokkal fogunk beszélni erről a kérdésről, és természetesen, ha ez országos akcióvá válik, akkor segíteni fogunk bárkinek, hogy vegyék át ezt a modellt!” – jelentette be Molnár Zsolt az MSZP országgyűlési képviselője.


Megosztom másokkal is:
  • 195