Megosztom másokkal is:
  • 372

A főpolgármester HÉV-vonalakkal kapcsolatos programjának egyes részei köszönnek vissza abban az interjúban, amit Vitézy Dávid BFK-vezér adott az Indexnek.

Karácsony Gergely programjában is benne volt a regionális kooperáció a BKK, a MÁV és a Volánbusz között és az egységes jegy- és bélretrendszer. Ez a program kapott többséget a választóktól, így elvárjuk, hogy a kormány ne csak szavakban támogassa, hanem tettekkel is – kommentálta az interjúban elhangzottakat a Hírklikknek Dorosz Dávid, Budapest klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettese.

Mint ismeretes, Vitézy Dávid az Index-interjúban arról beszélt, hogy a HÉV-vonalak fejlesztése az egyik legfontosabb cél Budapesten. A tervek szerint a HÉV a későbbiekben az S-Bahnhoz hasonlóan működne, tehát egy darabig szabadban, vasútként közlekedne, és a város belterületén „lebukna” a föld alá.

 

 

Ettől, illetve a csepeli és a szentendrei HÉV-vonal összekötésétől a gépjárműforgalom csökkenését és a levegő minőségének javulását várják.

A Hírklikk utánanézett a Dorosz Dávid által említett főpolgármesteri programnak, és a 32. oldalon meg is találtuk az idevágó részt: „Támogatjuk a városi vasúthálózaton alapuló, gyors és hatékony gyorsvasúti (német mintára, S-Bahn) rendszer fejlesztését, a metróvonalak ebbe a rendszerbe illeszkedő fejlesztését, meghosszabbítását (az M3-as és az M4-es metró meghosszabbítása, az M2-es metró HÉV-vel történő összekötése). Pazarló gigaberuházások helyett a valódi hiányosságokra fókuszáló be- ruházásokra (új megállók létesítése, vonal-összekötések), egységes hálózatra van szükség.”

Forrás: Hírklikk / Index

 


Megosztom másokkal is:
  • 372