Az oldalunk létezése az Ön támogatásától függ!
Ha fontos számodra, hogy létezzenek olyan híroldalak, amelyek nem a hatalom érdekeit szolgálják, csatlakozz támogatóinkhoz a Patreonon és segíts minket havi adománnyal! Kérjük támogasd az oldal működését, hogy továbbra is kimondhassuk az igazságot!
Támogatom az oldalt Patreonon!
Mozgalmasan indul az év, jól van ez így, vegyük is sorba a napirenden lévő budapesti ügyeket:
Lánchíd: része az örökségünknek, történelmi értelemben is, és abban az értelemben szintén, hogy az előző városvezetés, a kormánnyal együtt lezáratlan ügyként hagyta ránk a híd felújítását.
Lépni kellett, mert Budapest, és az egész ország egyik legfontosabb szimbóluma – nem mellesleg zsúfolt közlekedési útvonal – nem maradhat ilyen állapotban. A híd állapota nem ad okot semmiféle pánikkeltésre, de a felújítás már nem húzható sokáig. Hogy megakadályozzuk a további állagromlást, holnaptól kitiltjuk az 5 tonnánál nehezebb járműveket a hídról.
Táblák mellett a rendőrök és a fővárosi rendészeti igazgatóság munkatársai a jövő héten figyelmeztetik erre a teherautók és a nagyobb turistabuszok vezetőit, utána már szankcionálnak is.
Ez a korlátozás a budapestiek többségét nem érinti, de tudom, a híd esedékes felújítás miatti lezárása sok kényelmetlenséget fog okozni. Ezt a lehető legnagyobb mértékben igyekszünk majd mérsékelni.
De előbb, már a jövő héten, egyeztetést kezdünk a kormánnyal a híd felújításához még hiányzó, mintegy 20 milliárd forint előteremtéséről. Át kell gondolnunk közösen a felújítás műszaki tartalmát, utána pedig a budapestiek megkérdezésével döntünk a Lánchíd esetleges funkciómódosításáról.
Mert felelősen kell bánnunk az örökségünkkel, mindenféle értelemben.
M3 metró: az orosz metrókocsik ügye éppen elég témát adott a kampányban is. Új fejlemény, hogy néhány felújított kocsit ki kellett venni a forgalomból rozsdásodás miatt, a 222 kocsiból ez 6 darabot érintett.
Önmagában ez a szám nem okozna gondot a működtetésben, a gyártó garanciálisan, kötbér mellett javította is, de azért ez mégiscsak beismerése a korábban tagadott ténynek: sok gond van a „felújított” orosz kocsikkal. Itt az ideje az egész korábbi metróbeszerzést, annak minden körülményét érintő átfogó vizsgálatnak.
Erre a BKV és a BKK felügyelőbizottságát kérem fel, úgy hiszem, két hónap elég a teljeskörű tisztázásra, amit természetesen a nyilvánosság bevonása követ majd.
M4 metró: a BKV valóban a forgalom növekedéséről számolt be, ez lehet akár örömteli fejlemény is – egyre többen használják a közösségi közlekedést. A cég illetékeseinek szakmai véleménye szerint a megnövekedett utasszám most még nem igényel azonnali beavatkozást. Havonta kapunk jelentést a BKV-tól, amikor szükség lesz rá, azonnal lépünk.
Színházak: azt tartom, amit a művészet, a kultúra szabadságáért utcára vonult sok ezer budapesti előtt mondtam: meg fogjuk védeni a színházainkat. Ebben okoz némi zavart, hogy önellentmondásos az év végén megjelent kormányhatározat.
Állítólag hiba történt, hogy így van-e, avagy tudatos a független színházak további fojtószorítása a kormány részéről, kiderül hamarosan. Akárhogy is, már a következő napokban egyeztetünk a függetlenekkel és a kőszínházakkal a további lépésekről, hiszen a kormány szoros, márciusi határidőt szabott a megállapodásokra.
Még januárban előállunk a javaslatainkkal, amelyekben lesznek újítások az eddigiekhez képest, és amelyek egy dologból indulnak ki: a kultúra nemzeti alap.
Egészségügyi fejlesztések: a megjelent hírekkel szemben a Budapest számára megszerzett 50 milliárd forint nagy részét nem viszi el a korábban betervezett fejlesztések áremelkedése.
Nem, mert ez a pénz – a közgyűlés egyhangú döntése szerint, amit a kormányhatározat is megerősített az év végén – az eddigieken felül jár a fővárosiaknak, másrészt eszünk ágában sincs ezt a teljes összeget betonra költeni. Érdemi javulást akarunk az ellátásban, nem szépre festett épületeket – ilyet már láttunk.
Ígéreteinkkel összhangban minden budapesti számára biztosítjuk a hozzáférést a legmodernebb diagnosztikai eszközökhöz, és radikálisan csökkenteni fogjuk a várólistákat. Mindezt a kerületekkel közösen, az ő javaslataik beemelésével.