Csúnyán megütötte a bokáját a propagandasajtó – Orbán nem lesz boldog


Tégy a kormánypropaganda ellen:
  • 221

a Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság ítéletének megfelelően  a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot (NMHH) megállapította, hogy a TV2 nem tartotta be a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményét a Tények Sargentini-jelentésről szóló 2018. szeptember 12-i riportjában.

A médiatanács kötelezte a kormányközeli kereskedelmi televízió  szolgáltatóját, hogy öt napon belül a Tényekkel egy időben értékelő magyarázat nélkül tegye közzé a Médiatanács erről szóló döntését vagy a döntésben megfogalmazott közleményt, vagy ugyanott tizenöt napon belül adjon lehetőséget a hiányzó álláspont megjelenítésére. – írja a 168 óra.

A portál beszámolója szerint: az ügy a Tények 2018. szeptember 12-i adásáról szól, amelyben a kormányzati propaganda szócsövének számító kereskedelmi televízió úgy számolt be a Sargentini-jelentés elfogadásáról, hogy a műsorban a 11 kormánypárti vélemény mellett ellenzéki álláspont egyszer sem jelent meg.



Bár az NMHH ebben semmi kivetnivalót nem talált, az MSZP-s Ujhelyi István a törvény elé vitte a TV2 szerkesztőségi elveit, miután a közleménye aznap nem jelenhetett meg a Tényekben. Január 14-én ugyanez a bíróság egyszer már kimondta, hogy az Médiatanács határozata nem felelt meg a médiatörvény előírásainak, a Karas Monika vezette hatóság azonban másodjára is azzal állt elő, hogy minden rendben volt.

Az NMHH-nak ezt úgy sikerült elérnie, hogy nem csak a Tények szeptember 12-i műsorát vizsgálta meg, hanem az utána következő napokét is, egy későbbi műsorban pedig az MSZP álláspontja már helyet kapott. Utóbbi műsor témája egyébként nem önmagában a Sargentini-jelentés volt, hanem az, hogy az MSZP győri alapszervezetének az alelnöke kilépett a pártból,mert nem tudott azonosulni azzal, hogy az Európai Parlament MSZP-s  képviselői megszavazták a Sargentini-jelentést. A bíróság szerint viszont a

hírműsor címét, témáját, és felépítését vizsgálva megállapítható, hogy a felperestől idézett mondat nem annak érdekében került a műsorban megjelenítésre, hogy az ellenzéki véleményt képviselő felperes álláspontját ismertesse a Sargentini-jelentéssel kapcsolatban, így a híradás korábbi kiegyensúlyozatlanságát ez a műsorszám sem orvosolta.

A bírósági döntés szerint az NMHH-nak szankcionálnia is kell, amit a TV2 szeptember 12-én csinált az „Orbán Viktort éltetik Európa-szerte” című műsorban.

A TV2-vel párhuzamosan az NMHH a Hír TV és az RTL Klub szolgáltatójára szabálytalan korhatár-besorolás, illetve termékmegjelenítés miatt szabott ki pénzbírságot. A Hír TV Riasztás című április 30-i adását és előzetesei miatt fizethet 152 ezer forintot, az RTL Klubra pedig 150 ezer forintos bírságot rótt ki a médiatanács, mert az Édes Otthon című műsorszámának egyik áprilisi adásában egy építőanyag-márkát szabálytalanul népszerűsítettek.









Tégy a kormánypropaganda ellen:
  • 221
  • 221
    Shares

Nem jutnak el Önhöz a legfrissebb ellenzéki hírek?

Nem véletlen.

A kormánypropagandának az a célja, hogy minél kevesebbekhez szóljon az ellenzék. Töltse le mobiltelefonjára ingyenes hírküldő szolgáltatásunkat, hogy közvetlenül kapcsolatban maradhassunk.

Ide kattintva letöltheti!


Lemarad a valódi ellenzéki hírekről? Iratkozzon fel a hírküldőnkre, kezdésnek kattintson erre a képre. A felugró chat ablakban ha alul megjelenik az “Indítás” gomb megnyomása után írja be, hogy “ellenzéki vagyok” és küldje el nekünk.

Mit gondolsz erről a hírről?

Leave a reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük