Kérjük oszd meg a bejegyzést, hogy másokhoz is eljusson az igazság:
  • 635
  •  
  •  
  •  

A kormány egyik kiemelt projektje a vasúti korszerűsítés. Hát mit ne mondjak, az odáig megvan, hogy kívülről lemázolják az állomásépületeket. Na meg a hírek szerint bezárják azokat a szárnyvonalakat, amelyeket a Gyurcsány kormány akart és ami miatt akkora patáliát csaptak a Fideszesek, hogy zengett a sajtó tőle.

Láttam én még olyan plakátot, a Fidesztől, hogy vissza akarják adni a vasutas munka becsületét. Hát nem sikerült. Persze ilyenkor hol van Gaskó meg a gördülő sztrájkja?

Az alábbi bejegyzést a közlekedő tömeg facebook oldalán találtam és bevallom ökölbe rándult a kezem tőle:

Leállítva rohasztja a MÁV-Start legmodernebb személykocsijait, miközben nincs hely az InterCity-vonatokon

Többször beszámoltunk már arról, hogy a MÁV-Start milyen felelőtlen módon bánik még a legkényelmesebb, korszerű járműveivel is. Ezt támasztják alá azok a néhány napja készült képek is, melyeken egy, a Keleti pályaudvar egyik tárolóvágányán pusztuló EuroCity-kocsi látható.

A légkondicionált, 200 km/h-s sebességre is alkalmas jármű utoljára 2007-ben kapott 4 évig érvényes hatósági vizsgát, vagyis legalább 8 éve (!) nincs forgalomban. Úgy tűnik, hogy bár azóta az utasok nem használhatják, de mások igen: a jelenlegi állapota alapján életvitelszerűen laknak benne.

Mindeközben rendszeresen előfordul, hogy az InterCity-vonatokra nem jut elegendő minőségi kocsi, emiatt sokan kénytelenek több órás útjukat öreg, kényelmetlen erősítő járműveken eltölteni, vagy fel sem férnek a vonatra.

Számos másik kocsi van hasonló helyzetben – a MÁV-Startnak sürgősen fel kellene újítania ezeket, hogy ismét utasokat szállíthassanak. Az IC+-hoz hasonló presztízsprojektek helyett a meglévő állomány karbantartása és üzemeltetése kell, hogy legyen a prioritás.


Kérjük oszd meg a bejegyzést, hogy másokhoz is eljusson az igazság:
  • 635
  •  
  •  
  •  
  • 635
    Shares

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here