Simicska jobb keze kitálalt… – Ezért nem durrant az atombomba


Oszd meg másokkal is, ezzel tehetsz a jobboldali médiatúlsúly ellen

Simicska Lajosnak saját bevallása szerint nem volt más választása, minthogy eladja cégbirodalmát – erről az egykori oligarcha egyik segítője beszélt egy brit lap szerint.

A Guardian azt írja: a miniszterelnök volt szövetségese megadta magát, így belátható időn belül gyakorlatilag semmi sem veszélyezteti itthon Orbán Viktor hatalmát.

Terjedelmes riportban foglalkozik a magyar belpolitikai és médiahelyzettel, valamint Orbán Viktor miniszterelnök és egykori szövetségese, Simicska Lajos kapcsolatával a Guardian.

A brit lap budapesti tudósítója, Shaun Walker úgy fogalmaz: a felbátorodott magyar miniszterelnök lesújtott ellenséggé vált barátjára, és lépéseket tett annak érdekében, hogy semlegesítse a médiabirodalma által jelentett veszélyt.



A szerző szerint a Simicska-médiumokat „szisztematikusan lebontották”, az oligarcha pedig július elején szinte az összes cégét eladta. „Azt mondta nekem, hogy nem volt más választása, mint az eladás” – idézte a lap Simicska Lajos egyik, neve elhallgatását kérő segítőjét, aki további részletekbe nem bocsátkozott.

A Guardian foglalkozik a Simicska-Orbán-szakítás, az úgynevezett G-nap okaival is. A szerző szerint az üzletember köreiben azt beszélik, hogy Simicskának egyre kevésbé tetszett Orbán és Vlagyimir Putyin orosz elnök barátkozása. Mások jóval prózaibb okot sejtenek a háttérben: a két egykori szövetséges azon veszett össze, hogyan osszák fel a tortát, ugyanis Orbánnál „új haverok is bejelentkeztek a jövedelmező kormányzati tenderekre.”

Bármi is volt a szakítás oka, a brit lap szerint az „új Simicska” az ellenzék legfőbb reménye lett 2015 után. Az üzletember „ellenzéki politikusok és az ellenzéki média támogatójává” vált: reklámfelületet biztosított az ellenzéki pártoknak, főleg a Jobbiknak, médiumai pedig nyilvánosan kritizálták Orbánt és politikáját.

A „várt atombomba” azonban nem érkezett meg, Simicska Lajos pedig megadta magát, így már semmi sem veszélyezteti Orbánt a hazai belpolitikában belátható időn belül, írja a brit lap.

A szerző emlékeztet a Magyar Nemzet és a Heti Válasz bezárására, valamint arra, hogy végül a Hír TV is kormányközeli kezekbe került. „25 éve dolgozom újságíróként, de most már elegem van. Nem csinálom tovább, mert nincs értelme többé újságírónak lenni ebben az országban” – idézi a lap Láng Balázst, a Hír TV egykori munkatársát, az Egyenesen című műsor szerkesztőjét, aki felmondott a televízió visszavételének napján.

A Hír TV kormánypártivá válását a Riporterek Határok Nélkül nemzetközi újságíró-szervezet is elítélte. Ezzel – mint fogalmaznak – Orbán Viktor és a kormányzó, nemzeti-konzervatív Fidesz újabb lépést tett az ország médiájának átvétele irányába.

„Ez is azt bizonyítja, hogy a kormány szándéka a média kontrollálása. A hatalom egyre jobban szűkíti a sajtó szabadságát és képességét arra, hogy betölthesse a demokrácia őrzőkutyája szerepét” – állítja az újságíró-szervezet.

Maradjunk annyiban, hogy a HírTV nem vált kormánypártivá, hanem 3 éves kitérő után ismét az lett. A Fidesz nem elfoglalta, hanem visszavette. Simicska és Orbán vitája nem végződhetett másképpen, mint vagy az egyik, vagy a másik. Ez egy belháború volt két egykori szövetséges között, el kellett dönteni, ki az úr a háznál.

Bele kell húznia Orbán Viktornak, hogy utolérje Kim Dzsongunt: nálunk a sajtó 8-10%-a még mindig nincs a Párt kezében! Tarthatatlan állapot egy keresztény demokráciában!

Forrás: Privátbankár / BalraMagyar


Oszd meg másokkal is, ezzel tehetsz a jobboldali médiatúlsúly ellen

A BalraMagyar 100%-ig független a kormánytól.



Ahhoz, hogy fennmaradhassunk nekünk is szükségünk van az Önök segítségére. Más portálokkal szemben azonban nem pénzt kérünk, mert nem pénzért csináljuk. Viszont kérjük, hogy kövessen minket, hogy híreink eljuthassanak Önhöz, így portálunk is fennmaradhat. Köszönjük!





Mit gondolsz erről a hírről?

Leave a reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük