Az oldalunk létezése az Ön támogatásától függ!
Ha fontos számodra, hogy létezzenek olyan híroldalak, amelyek nem a hatalom érdekeit szolgálják, csatlakozz támogatóinkhoz a Patreonon és segíts minket havi adománnyal! Kérjük támogasd az oldal működését, hogy továbbra is kimondhassuk az igazságot!
Támogatom az oldalt Patreonon!
Komjáthi Imre, az MSZP elnöke szerint megengedhetetlen a közlekedési dolgozók sztrájkjogának ilyen mértékű korlátozása, melyet a kormány a múlt héten parlament elé terjesztett salátatörvényben vezetne be.
Az új szabályozás szerint a jövőben a közlekedési dolgozók sztrájkjához miniszteri jóváhagyásra lenne szükség, így gyakorlatilag lehetetlenné tennék a sztrájkok megtartását.
Komjáthi rámutatott, hogy az érintett ágazati szakszervezetek és a közlekedési szakmai szervezetek már korábban figyelmeztettek arra, hogy a sztrájkjog megszűnésével a dolgozók érdekérvényesítése jelentősen gyengülne.
A javaslat szerint minden sztrájk idejére egy különleges, úgynevezett „sztrájkmenetrendet” kellene kidolgozni, amely csak a szakminiszter, vagyis Lázár János jóváhagyásával léphetne érvénybe. Ez azt jelentené, hogy a közlekedési dolgozók csak akkor sztrájkolhatnának, ha azt előre engedélyezik, ami lényegében a sztrájkjog megszűnését jelentené a gyakorlatban.
Az MSZP elnöke emlékeztetett arra is, hogy a közlekedési szektor az utóbbi években súlyos forráshiánnyal küzd: a vasúti járműállomány és a pályák állapota egyre rosszabb, miközben a szinten tartáshoz sem biztosít elegendő pénzügyi forrást a kormány. Ennek ellenére a közlekedési dolgozók áldozatos munkájukkal próbálják fenntartani a szolgáltatásokat.
Komjáthi szerint elfogadhatatlan, hogy a kormány jogkorlátozásokkal próbálja ellehetetleníteni a dolgozók érdekképviseletét, miközben a közlekedési dolgozóknak, különösen a MÁV-HÉV munkavállalóinak, egyre nehezebb körülmények között kell helytállniuk. Az MSZP álláspontja szerint a kormánynak inkább anyagi és erkölcsi elismerésben kellene részesítenie a dolgozókat, és biztosítania számukra az érdekképviseleti jogaik gyakorlását.
A közlekedési dolgozók sztrájkjogának korlátozása nemcsak a munkavállalói jogokat sérti, hanem a közlekedési rendszer színvonalára és a közszolgáltatások fenntarthatóságára is negatív hatással lehet.