Elképesztő: A MÁV ismét olyan produkciót mutatott be, amire nincsenek szavak

Oszd meg ezt a hírt, hogy ne csak a Fidesz hazugságai terjedjenek:

Még mielőtt valaki a vasúti dolgozó felelősségét kezdené el firtatni érdemes tisztába tenni, hogy olyan szabályrendszerben dolgoznak a vasúti dolgozók, amelyek szigorúan előírják, hogy pontosan milyen formában is kell a munkájukat végezni.

Vagyis valójában nem a munkavállalók azok, akik a vasút bajaiért felelősek, hanem a vezetés és leginkább a kormányzat, amely ilyen méltatlan körülmények közé jutatta a hazai vasúti közlekedést.

Lejárt a munkaidő, megállt a vonat – egy órával később érkeztek meg Budapestre

Egy utas meglepő élményben részesült október 4-én, péntek este, amikor Tatáról Budapestre próbált vonattal utazni. Az Index olvasója szerint a szerelvény a bicskei megálló után váratlanul megállt, és nem folytatta tovább az útját.

A kalauz tájékoztatta az utasokat arról, hogy nem forgalmi vagy technikai okokból áll a járat, hanem azért, mert Bicskénél kiszállt a mozdonyvezető, mert lejárt a munkaideje.

Az utasok kénytelenek voltak leszállni a vonatról, és megvárni az egy órával később érkező következő járatot. Ennek következtében a tervezett 21:30 helyett csak 22:30-kor érkeztek meg Budapestre.

Nem először fordul elő

Ez az eset nem egyedülálló a magyar vasúti közlekedésben. 2020-ban egy hasonló incidens történt a Vác és Budapest között közlekedő S70-es vonattal, amikor a mozdonyvezető munkaideje útközben lejárt.

Akkor a vonat a Rákospalota–Újpest állomáson állt meg, és az utasoknak szintén le kellett szállniuk, mivel a mozdonyvezető nem volt hajlandó túlórázni, ugyanis a biztonsági szabályok szerint a 12 órát meghaladó munkavégzés nem engedélyezhető.

Frissítés:

A Magyar Államvasutak Zrt. Kommunikációs igazgatóság az alábbi tájékoztatást jutatta el részünkre az esettel kapcsolatban:

Mozdonyvezető kollégánk nem azért nem vitte tovább a járatot, mert a műszakja lejártával arra nem volt hajlandó, hanem mert a 10 óra vezetési idejét meghaladta volna. A rendkívül szigorú szabályok miatt erre nem volt lehetősége. Az őt váltó kolléga biztosításáról a vasúttársaság a lehető leggyorsabban igyekezett gondoskodni, a második mozdonyvezető eljutását azonban érdemben hátráltatta a korábbi – Tatabánya térségében történt – gázolásos baleset, illetve az annak következtében blokkolt, lelassult vasúti közlekedés. Határozottan cáfoljuk ugyanakkor azt az értesülést, hogy kollégánk elhagyta volna a szerelvényt: a szolgálatát meghosszabbítva is a járművön maradt és áram alatt tartotta azt, vagyis a kocsikban mindvégig volt világítás, fűtés és működtek az ajtót, az első mozdonyvezető tehát a járművet biztosítva várta be a váltótársát.

A tatabányai gázolásos balesetre visszavezethető rendkívüli helyzet miatt utasaink megértését kérjük.


Oszd meg ezt a hírt, hogy ne csak a Fidesz hazugságai terjedjenek:
Facebook Banner
Ne maradj le a BalraMagyar híreiről!
Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

Ne maradj le a BalraMagyar híreiről!
Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!