A kormány meghátrált a közfelháborodás hatására: a HÉV menetrendje nem fog változni 2025-ben. Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója hétfőn kora délután jelentette be, hogy a korábban pletykált járatritkítások ellenére a HÉV szerelvények jövőre is ugyanúgy közlekednek majd, mint 2024-ben.
A közlemény szerint nincs szó járműhiányról, legalábbis ami a menetrend fenntartásához szükséges szerelvényeket illeti.
A vezérigazgató kifejtette, hogy bár négy motorvonat eléri azt a kort, amikor ki kell vonni őket a forgalomból, a helyzet kezelhető. A MÁV tervei szerint a többi szerelvény karbantartási folyamatait felgyorsítják és hatékonyabbá teszik, hogy biztosítani tudják a folyamatos működést, még váratlan meghibásodások esetén is.
Ez a bejelentés jelentős fordulat a korábbiakhoz képest, amikor a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) menesztette a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatóját, Nagy Gábort.
Az elbocsátás oka akkor az volt, hogy a MÁV-HÉV vonalain a járműpark elavultsága és a forgalomból kivont szerelvények miatt járatritkításra készült a vállalat. Nagy Gábor helyét Pál László vette át.
Vitézy Dávid, az LMP egykori főpolgármester-jelöltje szerint a problémák részben Lázár János „kézivezérlésének” következményei. Vitézy kijelentette, hogy a minisztérium szigorú felügyelete alatt a MÁV számára még az olyan alapvető beszerzések is akadályba ütköznek, mint az ablaktörlők vagy a fékbetétek, ami a vállalat működési zavarait tovább súlyosbítja.
Hozzátette, hogy nemcsak a járműpark és a pálya elavultsága, hanem a lemondott beruházások is hozzájárulnak a problémákhoz.
A tiltakozások és a nyilvános kritika végül meghátrálásra késztette a kormányt, így a HÉV járatai jövőre is a megszokott menetrend szerint közlekedhetnek majd.