Orbánék most nagyot hibáztak – Kiderült valójában miért ritkítják a HÉV járatokat

Oszd meg ezt a hírt, hogy ne csak a Fidesz hazugságai terjedjenek:

Valójában megint arról van szó, hogy inkonpetens a kormány és a pillanat uralásán túl valójában nem kormányzás zajlik. Egy olyan probléma szakadt az elővárosi közlekedésre, mely nem egyik pillanatról a másikra szakadt az üzemeltető vasúttársaság nyakába, hanem pontosan előre lehetett tudni, hogy baj lesz. Orbánék ennek ellenére mégsem tették meg a szükséges intézkedéseket.

Az utóbbi napokban egyre több hír szólt a Budapest környéki HÉV-járatok ritkításáról, ami aggodalmat keltett az utazók körében. Pongrácz Gergely, a Magyar Közlekedési Klub elnöke, az ATV Start hétfő reggeli műsorában világította meg a helyzet valódi okait.

Pongrácz elmondta, hogy a HÉV-járatok ritkításának oka nem egy hirtelen baleset vagy más vis maior helyzet, hanem egy régóta ismert probléma: a szerelvények fővizsgáinak lejárta. A HÉV-szerelvények időszakosan átesnek egy alapos ellenőrzésen, amely hasonló a gépjárművek műszaki vizsgájához. Amikor a fővizsga érvényessége lejár, a szerelvényeket ki kell vonni a forgalomból, amíg nem újítják fel őket.

A probléma forrása, hogy egyszerre több szerelvény fővizsgája is lejár 2024 és 2025 folyamán, és ezek karbantartására vagy cseréjére nem készültek fel kellően előre. A szakértő hangsúlyozta, hogy az új szerelvények beszerzése már korábban le lett fújva, így nem érhette meglepetésként a közlekedési hatóságokat, hogy a vizsgák tömeges lejárta közeledik. Azonban az előrelátó tervezés elmaradt, így most kénytelenek a meglévő szerelvényeket ritkítani.

Az MSZP szerint is hatalmas a baj. A párt közleményében felhívta a figyelmet, hogy a hírek szerint az Építési és Közlekedési Minisztérium döntése alapján elbocsátották a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatóját, miután kiszivárgott, hogy egyre kevesebb működőképes HÉV-szerelvény áll rendelkezésre, emiatt pedig jelentős járatritkításra vagy kapacitáscsökkentésre készül a vállalat.

Az MSZP szerint azonban hiába próbálja a hivatalban lévő illetékes miniszter az igazgatók kirúgásával kezelni a helyzetet, személycserékkel nem lehet megoldani a már-már a szakadék szélére sodródott kötöttpályás közlekedés problémáit.

Az MSZP már a tavalyi évben is figyelmeztetett, hogy nem lehet már sokáig fenntartani a budapesti agglomerációban működő HÉV-vonalakon a közszolgáltatást a jelenlegi színvonalon.

Az, hogy a leromlott pályaállapotok, az ilyen mértékben elavult infrastruktúra, valamint a már-már roncsderbinek nevezhető 55-60 éves életkorú járműállomány mellett mégis ilyen szintű szolgáltatást tudtak nyújtani, az csakis a MÁV-HÉV szakemberállományának, valamint az ott dolgozók áldozatos munkájának köszönhető.

Bár a probléma egy ideje ismert volt, a megoldás késlekedése mostanra konkrét hatással van a mindennapi közlekedésre. A járműpark korszerűsítése és a karbantartások felgyorsítása elengedhetetlen lenne ahhoz, hogy a HÉV szolgáltatásai ismét zökkenőmentesen működjenek, ennek ellenére a kormány nem hogy nem tett meg mindent a helyzet kezelésére, de konkrét rossz intézkedések vezettek oda, hogy az összeomlás szélére sodródott az elővárosi kötöttpályás közlekedés.


Oszd meg ezt a hírt, hogy ne csak a Fidesz hazugságai terjedjenek:
Facebook Banner
Ne maradj le a BalraMagyar híreiről!
Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!

Ne maradj le a BalraMagyar híreiről!
Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!