Segítsd a munkánkat! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:

A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) által meghirdetett munkabeszüntetés első napján tapasztaltak szerint a Volánbusz munkavállalóinak óriási többsége nem támogatja a bérkövetelések érvényesítésének legradikálisabb módját, s az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően első lépésben mindenekelőtt a tárgyalóasztal mellett törekedne megállapodásra, hiszen az 2023 vonatkozásában is eredményre vezetett

– közölte a Volánbusz Zrt, írja a 24.hu

Ma megkezdődött a Volán szakma, eddig leghosszabb sztrájkja- írja hivatalos Facebook oldalán a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet. Hétfőn 19 ezer busz nem fog elindulni, gyakorlatilag lebénulhat az ország.

Mint írták, a vasárnap 16 órakor összesített adatok szerint – a szakszervezet számításaival ellentétben

– a munkabeszüntetésben résztvevő autóbusz-vezetők száma nem érte el a hétszázat, aránya pedig a teljes állományukhoz képest 6 százalék, az advent második vasárnapján dolgozók létszámához képest 22 százalék volt.

Ennek alapján az előzetes adatok szerint a nyilvánosságra hozott, esetlegesen nem közlekedő járatok körülbelül 75 százaléka mégis menetrend szerint közlekedett.

Dobi István a SZAKSZ elnöke szerint viszont vezénylési trükkökkel a szakszervezeti keménymag tajgait nem vezényelték több telephelyen, ezért úgy látja, hogy óriási tartalékkal rendelkeznek és a december 11. napjára meghirdetett munkabeszüntetésünkkel fognak „igazán nagyot csapni a munkáltató és a tulajdonos asztalára”.

Az elnök a Facebookon köszönte meg a sztrájkolóknak a kiállást. Mint írta, vasárnap volt a sztrájk főpróbája. és kérte a buszvezetőket, hogy javítsanak a statisztikán és a vasárnap alul teljesítő megyékben is érjék el a 30 százalék körüli sztrájk támogatást.

Hozzátette, hétfőn már becsatlakoznak a sztrájkba a helyijáratos autóbuszvezetők, a karbantartó szakmunkások és a szellemi foglalkozású dolgozók is.

A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet 25 százalékos béremelést szeretne, amit Lázár János közlekedési miniszter teljesen irreálisnak nevezett. Szerinte ekkora bérfejlesztést sem az állami, sem a magánszektorban nem lehet végrehajtani.


Segítsd a munkánkat! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára: