A régi vicc szerint ugye a télre felkészültek, de havazásra nem számítottak. Teljes egészében kivéreztették a magyar vastutat. Ennek pedig látható jelei vannak. A legkisebb időjárási anomália is komoly menetrendi zavarokat okoz a nagy múltú vasúttársaságnál.
Közel sem a MÁV szakértelme vagy a dolgozók elhivatottsága a gond, hanem az a dilettáns politika, amivel a magyar kormány oda züllesztette az Államvasutakat, hogy ma már szinte az alapvető szolgáltatásokat sem tudja teljesíteni a MÁV.
Egy minimális havazás és máris komoly forgalmi zavarok léptek fel az Államvasutaknál:
A Dunántúlon, Almásfüzitő térségében, Komárom és Tatabánya, valamint Budaörs és Szárliget között az intenzív havazás váltóállítási gondokat okoz – írja a Propeller.
Emiatt Budapest-Kelenföld és Komárom vonalszakaszon a vonatok előreláthatólag 15-30, esetenként 45 perc késéssel közlekednek – írja a 24.hu.
A Mávinform tájékoztatása szerint több helyen pótlóbuszok szállítják az utasokat.
Komárom–Tatabánya állomások között vonatpótló busszal lehet csak utazni. Almásfüzitő és Neszmély között az utasokat a teljes útvonalon pótlóbuszok szállítják.
A busz Dunaalmás, Várhegyalja, Piszke, Nyergesújfalu felső, Tát esetében a Volánbusz megállóhelyeken áll meg, Dorogon a vasútállomásnál áll meg, azonban Esztergom-Kertvárost nem érinti.
A lajosmizsei vonalon is hosszabb az eljutási idő. A gyáli állomáson meghibásodott a biztosítóberendezés, ezért Gyál és Ócsa között nem közlekedhetnek a vonatok.