A vasúti közlekedés állapota napról napra romlik, ez pedig jelentősen megnehezíti sokak közlekedését. Gurmai Zita ezért írásbeli kérdéssel fordult Lázár Jánoshoz, hogy a legforgalmasabb vonal pótlási problémáinak okára fény derüljön.
A hazai vasútpálya állapota az elmúlt években jelentősen leromlott, a Fidesz-kormány pedig 13 év alatt nem próbálta megoldani a problémákat, hanem inkább saját kádereiket ültették vezető beosztásba.
A szakértők hosszú ideje próbálják jelezni, össze fog roppanni a magyar vasút, hiszen még a korábbi állapotok megőrzésére sem fordítottak pénzt, nemhogy a fejlesztésre.
Nyugat-Európában reneszánszát éli a kötöttpályás közlekedés, az Orbán-kormány pedig szokás szerint nem követi a „trendet”, hiszen fejlesztés helyett bezárják a vonalakat és leépítik a vasutat.
A rendes karbantartások hiánya az ország legforgalmasabb távolsági vonalán, az 1-es vasútvonalon is megbosszulta magát. A Budapest-Tatabánya-Győr-Hegyeshalom
településeket összekötő vasútvonal esetében is átgondolatlanul, hirtelen cselekedett a kormány.
A járatok pótlására buszokat rendeltek ki, ezekkel kapcsolatban azonban több órás késésekről és hátrahagyott utasokról lehet hallani. Azok is nehéz helyzetbe kerültek, akik közúti közlekedésre váltottak a vasút helyett.
Az M1-es autópálya jelenleg is túlterhelt, felújítások folynak rajta, így ez sem biztosít gyorsabb haladást, az itt élők utazási ideje gyakorlatilag a sokszorosára nőtt.
Gurmai Zita az egyre sokasodó problémák miatt írásbeli kérdéssel fordult Lázár Jánoshoz „Ki a felelős a vasúti káoszért és hogyan kívánják ezt megszüntetni?” – címmel.