Annyira rosszul áll mozdonnyal a MÁV-START, hogy kényszerűségből bérelnie kell
– írja a Regionalbahn vasúti szaklap alapján a Telex. Ennek következtében a MÁV mostantól bérelt mozdonyokat fog szolgálatba állítani.
Ahogy arról az RTL Híradó is beszámolt, Lázár János, a közlekedési miniszter májusi döntésével elvetette a Siemens-től történő mozdonyvásárlást, annak ellenére, hogy korábban keretszerződést kötöttek ebben a témában.
Lázár közölte: “Nem tervezünk barátkozni a Siemens-szel.”
A Regionalbahn szakportál szerint a mozdonybérlés egyik fő oka, hogy Lázár János lefújta a 115 mozdony beszerzésére kiírt tendert, amit korábban a Siemens nyert meg. A másik pedig, hogy az osztrákok december 10-től csak ETCS Level 2 fedélzeti berendezéssel ellátott mozdonyokat hajlandóak beengedni a keleti vasútvonalukra, ilyennel pedig nem minden magyar mozdony rendelkezik.
A vasúttársaság megerősítette a mozdonybérleti információkat, ám állításuk szerint döntésüket a folyamatosan növekvő utasforgalom miatt van szükség.
A MÁV-VOLÁN-csoport 15 darab ES64 U2 V7 típusú, kiváló műszaki állapotban lévő, ETCS rendszerrel is ellátott mozdonyt fog bérbe venni.
A mozdonyokat az Akiem, egy francia mozdonylízing vállalat fogja biztosítani, és október második felében állnak majd forgalomba, elsősorban a belföldi Intercity és Bécsbe tartó Eurocity járatokon.