Segítsd a munkánkat! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:

Az utóbbi hetekben látott napvilágot az a sajtóhír, mely szerint 1536 milliárd forintért vásárolhatja meg az állam a Budapest Airportot. 

Ez sok, az állami költségvetéssel is foglalkozó szakembert gondolkodóba ejtett és jelezték, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben ez egy irreális szám, egyáltalán nem indokolt, és értelmezhetetlen az ötlet.

A légi közlekedéssel foglalkozó szakemberek szerint pedig akár negatív hatása is lehet ennek az állami vásárlásnak, hiszen jelenleg egy jól prosperáló, ütemesen és folyamatosan fejlődő repülőtérről van szó.

A Budapest Airport állami felvásárlása ugyanolyan felesleges költés lenne, mint a Vodafone felvásárlása volt.

Ezekből is látszik, hogy van pénz a költségvetésben, azonban nem az indokolt és szükséges területekre fordítja azt a kormány.

Az 1536 milliárdos reptérvásárlás terve abból a szempontból is értelmezhetetlen, hogy a magyar vasút mindeközben válságos állapotban van.

Mindennaposak a késések, sőt már személyi sérüléssel járó baleset is történt a járművek állapota miatt, 10 mellékvonalat bezártak, és elképesztően leromlott a járműállomány.

Folyamatosan forrás-, jármű-, és létszámhiányra panaszkodnak az illetékesek, 1536 milliárd forintból azonban rengeteg mindent lehetne javítani a hazai vasúti közlekedésen.

Ebből a hatalmas összegből meg lehetne vásárolni azt a 115 darab villanymozdonyt, amelyek egy sikeres közbeszerzési eljárás keretében érkezhettek volna a MÁV-hoz, ezen felül a jelenlegi korszerű alacsonypadlós motorvonatflottának megduplázására is jutna pénz.

Az újabb 123 db alacsonypadlós motorvonat és további 40 darab emeletes motorvonat, valamint a 115 villanymozdony együttes vételára a reptérvásárlás költségeinek nagyjából felét teszi ki, pedig ezzel a fejlesztéssel a magyar vasúti járműállomány megújulna, és jelentős többletkapacitás állna rendelkezésre.

Az összeg fennmaradó másik fele pedig elegendő lenne arra, hogy a magyar vasúthálózaton fel lehessen számolni a lassújeleket, és egy átfogó pályakarbantartást is meg lehetne valósítani. Ezzel a késések nagy része elkerülhető lenne.

Szólj hozzá!

Segítsd a munkánkat! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára: