Segítsd a munkánkat! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:

Eltelt egy hét a tíz vasúti mellékvonal bezárása óta, a kormány pedig a helyi civilek, szakmai szervezetek, képviselők és polgármesterek tiltakozása ellenére, újabb vonalak bezárását tervezi.

A kormány járműhiányra hivatkozva zárta be a mellékvonalakat, ugyanakkor ez tételesen cáfolható, hiszen a környező országokból rendkívül kedvező áron lehetne beszerezni jó minőségű, használt, dízelüzemű motorvonatokat.

Érthetetlen, értelmetlen a vidék szempontjából rendkívül káros döntés született a tíz mellékvonal bezárásával, hiszen a vasút a legfenntarthatóbb, legzöldebb és leghatékonyabb közlekedési forma, szerte Európában reneszánszát éli a vasúti közlekedés.

A bezárt vasútvonalak között még villamosított vonal is volt, így alapjaiban kérdőjeleződik meg a politikai döntés szakmaisága. Magyarországon nem vonalbezárásokra, hanem átfogó vasútfejlesztésre lenne szükség.

Az MSZP álláspontja szerint egyetlen bezárt mellékvonal sem volna menthetetlen.

Pályakarbantartás, valamint a vonalak kritikus pontjainak megújítása után, megfelelő járművek beszerzése és közlekedtetése esetén, magas kihasználtsággal üzemelhetnének ezek a mellékvonalak.

Felszólítjuk Lázár Jánost, hogy vegye figyelembe a vidéki emberek akaratát és haladéktalanul tegyen lépéseket a bezárt mellékvonalak újranyitásának ügyében!


Segítsd a munkánkat! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára: