Ellenzékben Orbánék bűnnek tartották a vasútvonalak bezárását. Kormányon azonban több vasútvonal bezárásáról is döntöttek. Mindeközben az utasok járnak a legrosszabbul.
Kikerült a MÁV-csoport honlapjára a „közlekedési módváltásban” érintett, vagyis végérvényesen bezárt vasútvonalak augusztus 1-től érvényes menetrendje. A Magyar Közlekedési Klub szúrta ki, hogy
az utazási idő Tiszaújvárosba 17 perccel, míg Komlóra 24 perccel fog növekedni.
A Lázár János irányítása alatt álló Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV-Start arra a határozatra jutott, hogy augusztus 1-jétől lezár tíz vasúti mellékvonalat, amelyek között megtalálható a Miskolc – Tiszaújváros és a Godisa – Komló útvonal is.
A Magyar Közlekedés Klub élesen kritizálta ezt a döntést, hozzátéve, hogy a légkondicionálás és a komfort nem garantált, és Lázár János azt is megígérte, hogy a szállítás gyorsan megtörténik – ez az ígéret is meghiúsult.
A klub emlékeztetett rá, hogy a Bajnai-kormány 2009-ben már egyszer beszüntette a közlekedést Komlóra, akkor is hasonló volt a helyzet.
A MÁV a vasúti vonalak bezárását jármű- és személyzeti hiányra hivatkozva indokolta, bár a döntést csak néhány nappal azután hozták meg, hogy egy hodászi balesetben több utas is égési sérüléseket szenvedett.
A döntés ellen a volt közlekedésügyi államtitkár, Vitézy Dávid és Balassagyarmat fideszes polgármestere is tiltakozott.