DSCI0010.JPG
Segítsd a munkánkat! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:

Érdekes ez. Barátaimmal mindig ugyanazt szoktuk mondani a Fidesz intézkedéseire, ha ezt baloldali MSZP kormány csinálta volna, már lángolna az ország. Nos voltak olyan intézkedések, amelyek után lángolt is. Köztévé, Kossuth tér….

Most pedig Orbán Viktor kormánya a megszorítási csomag keretében elkezdett szárnyvonalakat bezárni.

Amikor az Gyurcsány kormány tette ezt a világválság idején a vasutas szakszervezet országos munkabeszüntetéseket tartott Gaskó úrral az élen. Most pedig? Mindenki szó nélkül hagyja? Nos azért nem mindenki. Az MSZP például megszólalt az ügyben.

Annak ellenére, hogy Nyugat-Európában a kötöttpályás közlekedés ismét virágzik és egyre többen használják, Magyarországon ennek az ellenkezője tapasztalható. Napról napra hallani a híreket a mozdonyok meghibásodásáról.

Legutóbb egy régi, elavult mozdony égési sérülést okozott utasainak, a napokban pedig több hír is arról szólt, miszerint a vonatok lerobbannak menet közben, gyakorlatilag használhatatlanok.

Ennek azonban nem kellene így lennie, hiszen ha az Orbán-kormány betartotta volna 2010-es választási ígéretét, miszerint a gazdasági válság és a recesszió következményeként bezárt vasúti mellékvonalakat újranyitják, fejlesztik és modernizálják, továbbá megreformálják a teljes vasúti közlekedést Magyarországon, akkor ma – hasonlóan a többi európai országhoz – hazánkban is közkedvelt formája lenne a közlekedésnek a vasút.

Az ígéretekből azonban alig valami valósult meg, sőt kiderült, hogy további 10 mellékvonalon a vasúti személyszállítás szüneteltetéséről döntött a MÁV.

Ezek leállítását az alacsony kihasználtsággal indokolják, azonban ezt a régóta elmaradt infrastruktúra-fejlesztés váltotta ki.

Az emberek használnák, ha használható lenne, de a rendszeresen meghibásodó, lerobbanó mozdonyok érthető módon nem ösztönzik az embereket a vasút használatára.

Az elmúlt 13 évben az egymás követő Orbán-kormányok szinte semmilyen érdemi fejlesztést nem hajtottak végre a mellékvonalakon sem, pedig jelenleg Lázár Jánosnak külön minisztériuma van a közlekedés fejlesztésére.

Az MSZP szerint alapjaiban kellene megreformálni a hazai kötöttpályás közlekedést, mivel ez egy fenntartható és környezetbarát közlekedési forma.

Az új járművek beszerzése mellett a pályafelújításokra és annak karbantartására is kellene költeni, és évekre előre tervezetten, ütemesen, átfogóan fejleszteni a magyar vasutat, hiszen ezen a téren is sok évtizedes lemaradásban vagyunk Nyugat-Európához képest.


Segítsd a munkánkat! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára: