Segítsd a munkánkat! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára:

Sokkolóak azok a felvételek amelyek az M1-es autópályán történt tömegkarambólról készültek. Aki vezet autót tudhatja: szinte kivédhetetlen volt a baleset.

A tragédiában 41 jármű, köztük 6 kamion ütközött össze. A tömegszerencsétlenség 1 ember életét követelte, 39-en megsebesültek. Nem sokkal a tragédia előtt szinte ugyanott történt egy kisebb baleset.

Vajda Zoltán, az MSZP országgyűlési képviselője írásbeli kérdést nyújtott be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszterhez, hogy megtudja, miért nem zárták le az autópályát a veszélyes körülmények miatt az első, enyhébb baleset után.

A közlemény szerint a nagy forgalom, a viharos erejű szél, illetve a követési távolság be nem tartása mind szerepet játszhattak a tragédiában, azonban arra nincs válasz, miért nem zárták le ezt az útszakaszt a tömegbalesetet megelőző, enyhébb baleset után. Indokolt lett volna a lezárás, hiszen a látótávolság gyakorlatilag pillanatok alatt nullára csökkent, beszámolók szerint a szomszédos sávot sem lehetett látni.

Feltéve, hogy mindenki szabályosan járt el, aki a mentésben részt vett, akkor csak az irányadó szabályozás és koordináció lehet hiányos.

Az OMSZ előre jelezte a szélsőséges időjárást, a korábbi baleset pedig figyelmeztetés lehetett volna, mennyire veszélyes az útszakasz. Szlovákiában ugyanezen porvihar miatt egyébként lezártak egy autópályaszakaszt.

Vajda Zoltán a következő kérdésekkel fordult Gulyás Gergelyhez:

1. Miért nem alkalmaztak a hatóságok pályazárat vagy egyéb sebességcsökkentő intézkedést a 0 méteres látótávolságra tekintettel?
2. Helyénvalónak tartja-e a jelenlegi szabályozást?
3. Helyénvalónak tartja-e a koordinációt?
4. Szükségesnek tartja-e ezek megváltoztatását a jövőre nézve? Ha igen, milyen tartalommal?


Segítsd a munkánkat! Megosztáshoz katints az alábbi Facebook emblémára: