Megosztom másokkal is:

Azért a két politikus között van egy kis intellektuális különbség. Hiába kapta meg az oktatást Pintér, mutatjuk milyen az, amikor egy valóban hozzáértő politikus beszél az oktatásról.

Hetek, hónapok óta az oktatás problémáitól hangos az ország.

A tanárok, szülők, szakszervezetek követelései jogosak. A probléma feltárása megtörtént, ideje a megoldásról beszélni – kezdte Hiller István egykori oktatási és kulturális miniszter.
Kijelentette: a pedagógusbérek rendezését a magyar költségvetésnek kell állnia.

Az Unió ha társfinanszírozóként hozzá is járul a pedagógusok béremeléséhez, ez csak átmeneti forrás, hosszútávon a teljes költség biztosítása a magyar állam feladata lesz.

A magyar közoktatás problémáinak megoldásához a pedagógusok béremelése szükséges, de nem elégséges lépés.

Ha az oktatás szerkezetében nem történik változás, akkor a béremeléstől önmagában nem nő az oktatás színvonala.

A szükséges változás szakmai-politikai egyeztetés útján jöjjön létre, be kell vonni a szakszervezeteket és a civil szervezeteket, helyre kell állítani a szakmai párbeszéd fórumait.

Hiller István ismertette az MSZP 5 pontos javaslatát:

1. A jelenlegi NAT nem tölti be feladatát, ezért hatályon kívül kell helyezni.
2. A pedagógusok bürokratikus terheit a legrövidebb időn belül csökkenteni kell.

3. A tanároknak nagyobb szakmai önállóságot kell biztosítani.
4. Csökkenteni kell a pedagógusok és a diákok óraszám terheit.

5. Új egyensúlyt kell kialakítani a kompetencia alapú és a lexikális tudás között.

A kormány oktatáspolitikája szereptévesztésben van.

Nem az a dolga, hogy meghatározza, mi történik szerda délelőtt egy adott tanteremben, hanem a keretek, a feltételrendszer, a finanszírozás megteremtése a dolga.

Ehhez önálló oktatási minisztériumra lenne szükség – zárta sajtótájékoztatóját a politikus.


Megosztom másokkal is:

Mondja el véleményét a hírről, odalent a komment szekcióban

-- hirdetés --
 

Mondja el véleményét a hírről, odalent a komment szekcióban

-- hirdetés --