Előre, nem hátra.
Állami segítség nélkül heteken belül leállhat a Dunaferr Zrt – írja az Index. A portál szerint a lépésnek végzetes következményei is lehetnek az egyik legnagyobb magyar iparvállalatra, de kormányzati segítséggel még mindig van esély arra, hogy a cég talpra álljon.
Mintegy 4500 munkavállaló dolgozik a Dunai Vasműnél, valamint további több tízezer, a társaságcsoport beszállítóinál, alvállalkozóinál, partnereinél dolgozó embernek.
Az ok pedig egészen egyszerű az egyik nagyolvasztó hetekkel ezelőtti leállítása után a cég arra kényszerült, hogy leállítsa a másik nagyolvasztóját is, mivel a koksz beszállítását végző partner, a Donau Brennstoffkontor GmbH (DBK) váratlanul megtagadta a szállítást – közölte a Dunaferr Zrt.
A közleményben azt írják, a kokszhiány miatt bekövetkezett kényszerű leállás azt jelenti, hogy jelenleg nincs lehetőség nyersvas- és acélgyártásra a Dunaferrnél.
Ahhoz, hogy a cég továbbra is működni tudjon, fenntartsa a termelést, és rövid távon újraindítsa a nagyolvasztóit, a DBK-nak legkésőbb egy héten belül meg kell indítania a szükséges mennyiségű koksz beszállítását.
A Dunaferr továbbra is megpróbál kitartani, szándékában áll a szerződéses kötelezettségeit teljesíteni, és a munkavállalókat továbbra is foglalkoztatja. Ennek rövid távon a kokszszállítás újraindulása az elengedhetetlen feltétele, de közép- és hosszabb távon az iparági krízishelyzetben a túlélés egyetlen lehetőségét az állami beavatkozás jelentheti.
A cég mostani helyzetéhez a koronavírus-járvány által okozott mélypont, az orosz–ukrán háború, az energiaválság, valamint logisztikai nehézségek vezettek, és mindezzel a Dunaferr képtelen egyedül megbirkózni. A kiutat a vállalat számára a kormányzati intézkedések lehető leggyorsabb bevezetése jelenti – olvasható a közleményben.
A Dunaferr sorsa a következő egy hétben dőlhet el.
via: Index