A magyar vasút helyzete újabb mélypontjára ért, miután a Keszthelyről Budapestre tartó InterCity vasárnap este hat órával az indulás után még mindig csak Siófok környékén vesztegelt – számolt be róla Vitézy Dávid a Facebookon.
Az eset nemcsak a szerencsétlen utasok, de politikai szempontból is kínos, hiszen a történtek alapján újfent éles fény vetül Lázár János közlekedési miniszter válságkezelő stratégiájára – vagy annak teljes hiányára.
Egy hétórás „gyorsvonat” – Magyar valóság 2025-ben
A 16:44-kor Keszthelyről elindult InterCity vasárnap este fél 11-re még mindig csak félúton járt a főváros felé. Az utasok először két órát rostokoltak a Balatonmáriafürdőnél egy meghibásodott InterRégió vonat miatt az egyvágányos szakaszon. Ezt követően néhány pótlóbusz végül megjelent – de csupán a szomszédos Balatonfenyvesig vitték az utasokat, ahol újabb egy órás várakozás következett. Majd jött ugyanaz a vonat, ami végül továbbvitte őket Siófok felé – miközben a vonatinfón semmi sem látszott, hiszen a szerelvényt közben „átkeresztelték”.
Vitézy: Lázár mindig mást hibáztat
A történteket Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője tette közzé a közösségi oldalán, egy erős hangvételű posztban, melyben nem kímélte a kormányzati vasútpolitikát sem. Felrótta, hogy hiába ígért Lázár 10 pontos válságtervet, a valóságban továbbra is káosz uralja a pályákat, és sem a kommunikáció, sem a válságkezelés nem javult.
„Ma ki lesz a hibás? A Siemens? Az utasok, hogy megint mertek a Balatonra utazni hétvégén? A magyarok, hogy nem akarják eléggé, hogy a kormány fejlessze a vasutat?” – kérdezte Vitézy ironikusan, majd hozzátette: „Lázár János sosem felelős semmiért, ezt tőle már tudjuk.”
Kézivezérlés, fejlesztések leállítása, és a pótlóbusz, ami sehová sem visz
Vitézy két fő okra vezette vissza a folyamatos rendszerhibákat:
-
Politikai kézivezérlés: Lázár János leállította a jelentősebb vasúti fejlesztéseket, visszavonta a járműbeszerzéseket, és még az alkatrészek beszerzését is minisztériumi engedélyhez kötötte, ezzel megbénítva az egész rendszert.
-
Üres ígéretek: A miniszter nagyképűen jelentette be válságkezelő programját, de a mostani fiaskó azt mutatja, ebből a gyakorlatban semmi sem valósult meg.
„A magyar vasút sok évtized elhanyagoltság áldozata – de legalább ennyire káros az elmúlt három év hibás, vasútellenes politikája is” – zárta posztját a korábbi közlekedési államtitkár.
Behívó a Várból?
A történtek után nem lenne meglepő, ha Lázár Jánost egy újabb „baráti beszélgetésre” behívatná Orbán Viktor. A kérdés most már nem az, hogy ki a hibás – hanem az, meddig tűri még a miniszterelnök azt, hogy az egykor stabil közlekedési rendszer naponta válik mémmé és közutálat tárgyává.
A MÁV tehát tovább döcög – ahogy az ország bizalma is azokban, akiknek dolga lenne sínre tenni végre a dolgokat.
Ne maradj le a BalraMagyar híreiről!
Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!
Ne maradj le a BalraMagyar híreiről!
Nyomj egy tetsziket és kövess minket Facebookon!